
“A kisgyermek lételeme a mozgás!”
HÍVJON: +36 30 382 7230

NEVELÉSI ELVEINK
-
A gyermeket – mint fejlődő személyiséget – gondoskodás és különleges védelem illeti meg.
-
A gyermeki személyiséget tisztelet, elfogadás, szeretet, megbecsülés, és bizalom övezi.
-
Tilos a hátrányos megkülönböztetés bármilyen okból.
-
Az óvodai élet minden területén, a nevelés folyamatában a gyermek mindenek felett álló érdekét vesszük figyelembe: megfelelő színvonalú szolgáltatást, az óvodai élet minden területén az egyenlő hozzáférést biztosításunk, minden segítséget megadunk készsége, képessége, tehetsége kibontakoztatásához, személyisége fejlesztéséhez.
-
A nevelés lehetővé teszi és segíti a gyermek személyiségfejlődését, a gyermek egyéni készségeinek és képességeinek kibontakoztatását.
-
Pedagógiai intézkedéseink a gyermek személyiségéhez igazodnak.
-
A gyermekek számára az aktív, örömteli óvodás évek a későbbi kapcsolataikat is befolyásoló szeretetteljes légkör az, amire felnőtt életüket alapozhatják, és ehhez minden feltételt és segítséget meg kell adnunk.
A gyermekek jogait tiszteletben tartva az eredményes, hatékony pedagógiai munka érdekében fontosnak tartjuk:
-
A derűs, vidám, nyugodt, otthonos légkör megteremtését, ahol a gyermekek biztonságban érzik magukat.
-
A szabad mozgás, a szabad tevékenykedés, az önállóság, a kezdeményezés feltételeinek megteremtését.
-
A gyermekek életkorának, egyéni fejlettségének megfelelő állandó szokások, állandóságot és biztonságot nyújtó életrend, hagyományok kialakítását.
-
A közösségbe való beilleszkedés, a baráti kapcsolatok alakulásának segítését.
-
A gyermekek egyéni adottságának megfelelő maximális fejlesztést – minden gyermek a saját szintjéhez, önmagához képest fejlődjön és érje el, vagy közelítse meg az életkorára jellemző szintet.
-
A kiemelkedő képességgel rendelkező gyermekek számára biztosítjuk tehetségük kibontakozását, egyéni fejlesztéssel, a differenciált egyéni bánásmód tudatos alkalmazásával, keresve az értékeket, és ezeket pozitív megerősítéssel segítjük.
-
A gyermekek személyiségének komplex fejlesztését (készségeiknek, képességeinek, érdeklődésének, adottságainak megfelelő nevelésben és oktatásban részesüljön), az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérése érdekében.
-
A család és az óvodai nevelés összehangolását, nyílt, őszinte, közvetlen, segítőkész kapcsolat kialakítását a szülői házzal.
Arra törekszünk, hogy intézményünk a társadalmi és a helyi igényeknek megfelelő szolgáltatást nyújtson. Ennek érdekében: folyamatos, önértékelésen alapuló minőségfejlesztési tevékenységre törekszünk.
Céljaink, feladataink eredményes megvalósítása érdekében fontosnak tartjuk szakmai fejlődésünket, az önképzést, illetve a szakmai továbbképzéseken való részvételt.
Pedagógiai koncepciónk:
Intézményünk fő feladatának tekinti a 3-7 éves gyermekek életkori és egyéni sajátosságainak szem előtt tartásával az egészséges, harmonikus személyiségfejlesztést, a sikeres iskolai beilleszkedéshez szükséges testi, szociális és értelmi érettség kialakítását, a tanulási zavarok megelőzését az óvodai nevelési feltételek sajátos megszervezésével.
A Komplex Prevenciós Óvodai Program alapvető feladatának tekinti az iskolai potenciális tanulási zavarok óvodáskori megelőzését, jól szolgálja a kisebb idegrendszeri működészavarok, – funkciózavarok rendezését. Fejlődéslélektani és neveléslélektani megalapozottsága maximálisan biztosítja az egyéni differenciált bánásmód pedagógiai elvének érvényesülését, a tehetséggondozást, felzárkóztatást.
A program a gyermek alapvető megnyilvánulási módjára, a mozgásra és fő tevékenységi formájára, a játékra alapozva szervezi a fő nevelési területeken végzendő pedagógiai és pszichológiai feladatait.
Valljuk, hogy a gyermek személyiségének optimális fejlődéséhez egészséges életmódra van szükség, amely magában foglalja a sok mozgást, a sportot és az egészséges étkezést együtt.
A nevelés, vallási és világnézeti kérdésekben semleges környezetben folyik.